כוחו של חוש הריח
ריחות יכולים להשפיע על רגשותיהם של אנשים , כך שיש להם פוטנציאל להשפיע על התנהגות הצרכנים,
ניחוחות מרגיעים : לבנדר, בזיליקום, קינמון והדרים, בעוד שריח הורד מקדם חיוביות ואושר.
ריחות פשוטים, בניגוד לתערובות מורכבות של ריחות, הם מניעים חזקים בכל הנוגע להוצאות כספים, מצאו חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון סטייט. הסיבה לכך היא שריחות פשוטים, כגון הדרים ואורן, אינם דורשים מהקונה עיבוד נפשי רב, ומשחררים את המוח שלהם להעלות תמונות הקשורות בריחות הרעננים הללו.
לצורך המחקר פיתחו החוקרים שני ריחות: ניחוח תפוז פשוט וניחוחות מורכבים כגון יותר תפוז-בזיליקום-תה ירוק . במשך 18 ימים, החוקרים צפו ביותר מ-400 לקוחות בחנות לעיצוב הבית כשבאוויר מריחים את הריח הפשוט, את הריח המורכב או ללא ריח כלל.
המחקר גילה כי 100 הצרכנים שקנו בנוכחות הריח הפשוט הוציאו בממוצע 20% יותר.
המחקר מדגיש את הצורך להבין כיצד ריחות משפיעים על הלקוחות.
"רוב האנשים מעבדים את הריח ברמה לא מודעת, אך ריח טוב משפיע עליהם",
מבחינה מדעית, יש סיבה טובה לסוכן נדל"ן לפזר ריח מזמין עבור קונים פוטנציאליים: ריחות נעימים יכולים להרגיע אנשים, כמו גם לעורר זיכרונות חיוביים וטובים.
ריחות טובים יכולים להשפיע באופן לא מודע וחיובי על האופן שבו רוכשים פוטנציאליים מרגישים. ואולי לגרום לקונים להתקרב לבית יותר..
כדי לגעת ברגשות החיוביים או הזיכרונות של קונים פוטנציאליים כשהם באים לראות נכס למכירה, זה הגיוני לרענן את הריח בבית.
ובעיקר לפזר ריחות בבית בנעימות ובאותנטיות.